Ekosystemtjänster

Ja, det är vad jag ska tillbringa kvällen med:) Jag behöver göra ett arbete om cirka 1 bra sida, 2 lite sämre och 3, dåliga;) haha det var så vår lärare uttryckte sig;)  Vi ska skriva en kort uppsats om ekosystemtjänster relaterade till Vänern:) Ska bli lite intressant faktiskt! Jag som aldrig tyckt om biologi, NO-lektioner eller naturkunskap tycker faktiskt att det är riktigt kul att läsa det nu! Det känns lättare än när man satt där på lektionen på högstadiet eller gymnasiet och bara väntade på en bensträckare eller (ännu hellre) att lektionen skulle vara slut!!! Men nu har jag en mindre klass, där det finns flera som faktiskt är intresserade och ställer bra frågor och en jättebra genuint intresserad lärare, som jag MER ÄN GÄRNA hade haft på gymnasiet! Hade lätt fått MVG om jag haft honom:) Min lärare på gymnasiet, som förövrigt sabbade mitt betyg och är andledningen till att jag sitter och skriver detta nu, motarbetade mig mer än hjälpte... och det gjorde f*n i mig den läraren jag hade i biologi på IB sen också:P Han lyssnade fan inte på elever som inte hade de bästa betygen:( Frågade man någonting så låtsades han att man var dum i huvudet eller så förklarade han samma sak på precis (ordagrannt) samma sätt! Hur ska jag fatta det andra och tredje gången om han inte förklarar på ett annat sätt? Jag fattar ju uppenbarligen inte första gången:P
Ahh pucko!
Skitsamma, nu letar vi upp glada tankar!:D
Är inte den här otroligt fin? ^^ Jag vill verkligen göra en till tatuering, men jag tänker hålla mig i skinnet (see what I did there?;)) och vänta tills jag vet vad jag vill ha, vart jag vill ha det och är säker på att jag vill ha det där tills jag ska ner under jord. Tatueringar är egentligen lite som förlovning och giftermål, man borde tänka efter både en, två och 20 gånger innan man ger sig in på det! Tycker att många i dagens samhälle tar ALLDELES för lätt på förlovning och giftermål! Speciellt förlovning, känns som att var och varannan människa som är i ett förhållande bara köper 2 ringar och vips så är de förlovade och lyckligast i världen! Att det sen finns en visserligen gammal, men fortfarande betydande tradition att man ska gifta sig inom ett år efter att man förlovat sig är det nog inte många som tänker på:( Vill inte vara dömande, men jag tycker det är synd att många gamla traditioner börjar falla i glömska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback