En... annorlunda vecka

Har varit ledig hela vecka:) Riktigt gött faktiskt! Till och med idag blev ju ledigt eftersom att det är alla helgons dag:) Mami och jag var på kyrkogården igår och tände lite ljus:) Men, det har varit lite nere den här veckan...
Vår hund fick diagnosen artros i maj och har fått en smärtstillande medicin sen dess:) Det har ju gått ganska bra, han har varit som vanligt, fast vi har fått vara försiktiga med honom, inte springa i trappor och hoppa och så, för att inte belasta hans leder. Men promenader har blivit kortare och kortare, samtidigt som medicindosen har fått justerats... Ja, så det har helt enkelt lett till sitt slut. Först hade vi bestämt oss för måndagen, men det blev ändrade planer. Men i torsdags så hade vi en lång och fin dag:) Hela Hektors dag kantades av ficka, godis, mys och lek! Han fick åka bilen (något han älskade!) och vi tog med honom till skogen för första gången och grillade korv och drack julmust:D Han fick äta köttbullar tills han nästan storknade:) Sen på eftermiddagen åkte vi till vetrinären och Hektor fick somna in.
Visst är det sorgligt och ledsamt, men jag håller humöret uppe, med att han fick en fin sista dag!
Tycker synd om Findus... Han verkar vilsen och ledsen, beter sig nästan lite apatiskt. Antagligen tycker han att det är konstigt att hunden är borta, han förstår kanske att han inte kommer tillbaka. Försöker mysa och gosa med honom så mycket som möjligt, både för honom och för mig själv.
Ja, det är som det är och det kommer kännas bättre med tiden antar jag... det brukar göra det:)
Hektor är nog i hundhimelen nu, med sin bästis (som fick somna in för något år sedan) och springer och busar och äter köttbullar och slipper ha ont mer:)
Vår älskade Hektor:) Du finns alltid med oss<3

Kommentarer
Postat av: Sara

Kan inte hålla mig. Du är en sån otroligt fin människa. Texten fick mig att LE.

Svar: Tack Sara:) Glad att jag har dig som min vän!
Rebecca

2012-11-04 @ 01:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback