Alla som bryr sig om mankind bör kolla

http://vimeo.com/37119711
Här är en länk till videon in Kony 2012. Tycker att alla kan ge en halvtimme av sin värdefulla tid och kolla på videon. Den visar att bara för att det inte är sverige, så är det inte en ursäkt att inte bry sig. Det är fantastiskt vad dessa personer har gjort! Dela videon på alla sätt jag kan är det minsta jag kan göra för att hjälpa deras arbete. Kollar man runt på facebook så finns det flera event där de ska affichera olika städer under natten den 20 april.
Det är ju upp till var och en hur mycket man vill hjälpa till och visa sitt stöd. Jag är ju min "makt" genom att ha facebook, twitter och bloggen t.ex. Bara för att man inte köper alla t-shirts och allt vad de säljer eller donerar pengar, så kan man ändå hjälpa till att göra Joseph Kony känd. Det är ju ett utav de större målen. Framför allt gör ju detta att fler maktpositioner i världen får upp ögonen för det här och kan göra sitt till kampen!
KONY2012 här kan ni hitta mer information om Kony och ni kan (om ni så önskar) köpa armband eller t.shirt eller vad ni nu kan tänkas vilja ha eller donera pengar.
Jag har gjort mitt. Vad gö du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback