Jordnötssmörsdiet?!

Har ju gjort mousse på enbart nutella och grädde (SUPERGOTT och jätteenkelt! Recept finns på recept.nu och det är bara att söka typ mat-tina nutellamousse på google så hittar ni nog:)) och har sedan funderat på om det inte går att göra mousse på samma sätt fast med jordnötssmör istället för nutella:D (Jordnötssmör ÄR SÅ GOTT!)
Gav mig ut på google och när jag bara skrivit in "jordnötssmörs" så är första förslaget "jordnötssmörsdieten"!!! Efter ett högt-för-mig-själv WTF så var jag tvungen att söka på detta och se efter vad det var för dumheter!
Denna diet skall då endast bestå av jordnötssmör och proteinpulver (eventuellt addera vitaminer och mineraler som man kan få brist på) och detta i en mängd uträknad efter ens vikt:P Om man sedan fick en platå i sin viktnedgång skulle man minska sitt intag ytterligare!
Och mina kära vänner! En person som väger ca 100 kg ska om dagen då äta ungefär en skippy jordnötssmörs burk! (Använde skippy burken som exempel för att det är typ det märket som jag vet och brukar använda och tänkte att de flesta känner till eller åtminstone har sett eller kan se denna burk i närmsta matbutik, författaren av sidan rekommenderar sitt eget ekologiska jordnötssmör) En hel burk på en dag och några proteinshakes. Det är det enda du äter på hela dagen! HUR STÖRT ÄR INTE DET??? HALLÅ?!
Ja, jag lägger in länken till sidan jag fick denna information ifrån ifall någon är intresserad av att läsa vidare om det här:P http://fitnessguru.se/949-jordnotssmorsdieten-utforande
Ni får väl själva avgöra vad ni tycker om det hela, men jag har i alla fall uttryckt min åsikt (ganska) klart här.
JORDNÖTSSMÖR TO THE PEOPLE! (men vänlig mat också! Kööööött:D^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback