Antagningsdag

Ja, mina vänner. Idag var det antagningsdag för alla 9:or som vill gå IB på min skola. Vi som då går i tvåan fick hjälpa till och visa vart de skulle vara och en del av oss var med på intervjuerna. Jag var med i en av "jour-grupperna" som var i klassrummet dä alla samlades. Vi fick IB-tårta (ungefär som en stor rektangulär prinsesstårta med vitt marsipantäcke, blå färg sprutad ovanpå, lite söta blommor (också de blåa) och IB-logon. Yummy!!!
Det var jättekul att sitta och prata med dem. Alla hade olika ndledningar till varför de ville gå IB och alla ville höra mer och veta vad i tycker om IB än så länge. De var kul att det var flera olika nationaliteter där också. Bland annat en bosnisk tjej som jag känner lite sedan innan och en kille från London. De kunde inte så bra svenska, men engelska funkar ju lika bra det!:) 
Önskar dem alla lycka till! Synd att alla inte kan komma in:(
Nu på eftermiddagen/kvällen så har jag suttit och gjort lite biologi som vi hade i läxa tills imorgon. Jag vet att man inte ska sitta med det kvällen innan, men jag har varit lat...
Här har ni en bild från igår. Älskar den här tröjan! 50:- på H&Ms rea;) Har den i både svart och nude. Örhänget har jag gjort själv:thumbup:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback