Inte mobilblogg ;P

Har mobilbloggat väldigt mycket det senaste så det känns bra att slänga in ett "vanligt" inlägg nu när åskan har lagt sig och jag är hemma :)
Det senaste dagarna har jag haft mycket att göra, skolan började på riktigt i onsdags, men var ju i skara och gjorde ett prov i tisdags också:P
Jag ska försöka sätta mig ner och köra igång på allvar med min IA (internal assesment) i psykologin. Vi jobbar i grupper, där vi väljer en studie som redan är gjord och kopierar (replicate) den och skriver en egne uppsats (report) om det hela. I den psykologin som vi studerar på IB så jobbar vi med paper 1 och 2. Då studerar vi Biological, Cognitive och Sociocultural level of analysis. Kanske inte säger vem som helst särskilt mycket. Men experimentet vi gör i IA måste komma från Cognitive level of analysis. De andra är oetiska att gör eftersom att biological mycket handlar om att ta prover och kolla hormonnivåer och likande (vi kan ju inte göra det på skolan:P) och på sociocultural level of analysis så handlar mycket om conformity (att böja sig och härma gruppen, grupptryck och så vidare) och det kan vi ju inte heller göra. Det är lite synd faktiskt för det är väldig intressant!
Jaja, man får ju tänka på the participants (ja, jag tappar ord på svenska och blir hur trött som helst på mig själv när jag inte kommer på de!!!!)
På torsdag så ska alla delar vara klara i IA (abstract, introduction, method, m.m) och så ska i ha peer review. Vi elever sätter oss i små grupper (2-3 pers) och går igenom varanras och kollar på vad som behöver förbättras, vad vi har missat och sånt. Sen har vi First draft nästa fredag då vi skickar in vårt arbete till läraren och så går hon igenom allt!
Sen är det bara att fixa det sista och vänta på final draft när det skickas in till IBO! Läskigt!!!!
Jag har 2 labreports i biologin att göra nästa vecka också :P
Fasen vad läxor och deadlines det kommer och jag har bara gått i skolan i 3 dagar! Visserligen vet vi ju om en del deadlines sen i våras, men det blir ändå lite av en chock när allt kommer rätt på en så här i början av året. Det är bara att hänga med, plugga i tid och hålla deadlines så ska jag nog överleva det här året med! :D
Håll tummarna för mig! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback