Slusscafé

Hello!:)
Idag var Mami, lillebror och lillasyster i Trollhättan på en liten utflykt. Bland annat så var vi och fikade på Slusscaféet. Mycket goda räkmackor de där;) Sen gick vi lite dä och gick in på Kanal muséet. Trevligt. Helt oki. Jag är inte den som är helt upp över öronen förälskad i muséer (lite berodende på typ) men det var oki.:)
Vi fick de slussarna slussa (:P) två gånger. Haha, de som åkte förbi vinkade som om de vore Kungaparet eller nåt. XD Lite fånigt... Speciellt en man som stod på fördäck och vinkade medans hans familj satt lite utspridda på resten av båten och mer eller mindre tyckte att han var pinsam! (jag lider med dem)
Sen åkte vi runt lite i Trollhättan och kikade vid fallen (tips: Fallens Dagar runt den 23 juli då de öppnar slussarna).
Vi gick lite på stan och köpte med oss gott fika hem från Thebrödsbageriet. (Mitt favorit fik i Trollhättan:thumbup: )

Nu ska jag nog gå och sätta mig och kola lite om jag kan få in lite spanska i huvudet. Jag gick en kvällskurs i nybörjarspanska förra året och boken som vi använde fick vi ju köpa själva. Därför pysslar jag lite med den själv nu. Jag gillar språk och det är ju väldigt bra att kunna i dagens samhälle!

Vad ska ni andra göra idag?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback