Love is hard

Idag har jag haft matte prov och det kändes ganska bra. Det var lättare än jag väntat mig.
Sen när jag kom hem så har jag nästan bara läst. I sevneskan så läser vi som sagt böcker som vår lärare har valt ut till de tre grupper som han delade in oss i. Jag och min grupp läser "Tills dess din vrede upphör" skriven av Åsa Larsson. Rekommenderar den stark! Man blir fängslad och de där bröderna i boken är så läskiga att man bara måste läsa vidare för att se vad de gör härnäst. Men en grej som jag inte gillade (som jag hoppas vänder snart) är att jag tror att jag vet vem mördaren är och jag har bara läst halva boken. Om det är den personen så berättade hon det i princip rätt ut.
"Love is hard".
Ja, jag håller med dig James Morrison! Låten finns med på hans skiva "Songs´for you, truths for me".
Det finns några rader i den låten som jag dyrkar. De säger så mycket om man lyssnar ordentligt.

It kicked so hard, it breaks your bones
Cut so deep, it hits your soul
Tears your skin, and make your blood flow

Funderar på vadsom händer i helgen...
Måste plugga inför mitt omprov i biologin på tisdag. Nu ska jag banne mig ha minst vg!
Slänger mig ner i böckerna med en gång tror jag.
Vad ska ni andra göra i helgen då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback